Obsługa zewnętrzna dla e-commerce

obsługa zewnętrzna

Ostatnie kilka lat to czas świetnej koniunktury dla branży logistycznej w Polsce. Ruch w ineresie widać gołym okiem, zwłaszcza wokół dużych miast, gdzie wielkie hale magazynowe powstają, jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Popyt na magazynowanie tłumaczony jest rozwojem handlu internetowego, któremu dedykowana jest kompleksowa obsługa zewnętrzna ze strony operatorów logistycznych. Rynek najmu dobrej jakości powierzchni magazynowych bije kolejne rekordy, a inwestorów przyciągają wciąż niższe w stosunku do Europy Zachodniej koszty inwestycji czy koszty pracy. Specjaliści uważają, że gwałtowny rozwój sprzedaży poprzez kanały e-commerce będzie miał miejsce jeszcze w ciągu najbliższych 6-7 lat.

Potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce przyjrzeli się doradcy z firmy Cushman & Wakefield. Wśród deweloperów i największych operatorów logistycznych w Polsce przeprowadzono pionierskie badanie, które posłużyło do opracowania analizy rynku i określenia najważniejszych trendów w segmencie najemców z branży e-commerce.

Badanie dostarczyło danych na temat:

– ile powierzchni magazynowej w Polsce dedykowane jest obsłudze handlu internetowego
– jak zapotrzebowanie na takie powierzchnie rozkłada się ona w ujęciu regionalnym
– jakie branże najczęściej decydują się na wydzielenie magazynu dla e-commerce
– czego oczekują od deweloperów firmy działające w internetowym kanale sprzedaży
– jakie czynniki decydują o wyborze danej lokalizacji przez najemców z branży e-commerce

Wyniki wraz z opiniami specjalistów o tym,  jaka ma być obsługa zewnętrzna dla e-commerce będą przedstawione zainteresowanym na spotkaniu biznesowym w dniu 12 czerwca br. w Warszawie.

 

Źródło: Cushman & Wakefield

Najnowsza mapa powierzchni magazynowych: „Magazyn Warszawa”

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *